• وبلاگ : فصل رويش
  • يادداشت : 39- بخوان ...
  • نظرات : 0 خصوصي ، 8 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    يه چيز ديگه هم که معمولا يادمون ميره بهش توجه کنيم پارادايم هر فکري هست؛ وقتي ما در پارادايم يک مثلا فيلسوف قرار ميگيريم به مقتضاي ايماژ اون، يه سري مسائل طرح ميشه و پاسخ داده ميشه و يه سري مسائل اصلا قابليت طرح نداره/ ولي اگر سوالي طرح شد و پاسخي براش پيدا نشد يعني بايد برگرديم و به پارادايم فکري نگاهي دوباره کنيم! شايد عوضش کنيم/ شايد اصلاحش کنيم... من هنوز زمان رو نميفهمم/ خيلي سخته/ و عجيبه که اينقدر باهاش آميخته ايم در حاليکه من درکش نميکنم! دو تا کتاب جديد در اومده که آرزو دارم وقت کنم بخونمشون...شايد يه کم بهتر بشه اوضاع :)
    پاسخ

    ديگر ندانسته ها برايم عجيب نيست عجيب آن است که مسئله اي را درک کنم و بفهمم!/// انشالله توفيق خواندن پيدا کني و زکاتش را به ما بدهي :))
    چونا @ جوابت به عطي : اين گردش و تکرار صرف نيست. يه سري قواعد هم خدا گذاشته تا نا اميدي بر بندگانش مستولي نشه، راه بازگشت باز باشه، خدا ارحم الرحمينه؛ يکي از اون قاعده ها تبديل شدن سيئات به حسناته. توبه و بخششه، درسته که شايد مثه روز اولش نميشه ولي اقلن چيني بند زده از نابود شدن بهتره که! فقط شايد جاش بمونه ولي عينش تکرار نميشه که!
    قالبت مبارک/ البته من به هم ريخته ميبينمش...
    راستي اينم بگم که سالگرد برام هيجان نداشت! بلکه يکي از اولين اشکالايي بود که به ذهنم رسيده بود. مخصوصا که حوالي محرم بوديم و ما همه عميقا سالگردش رو برپا ميکنيم...اگر سالگردي در کار نباشه چه طوري بايد گفت؟؟

    پاسخ

    يادمه قواعد رو اون موقع هم گفتي! اما اين برميگرده به ميزان ايمان به غيب!و نکته در همون جاش هست که ميماند!پيامبر اکرم ص از سرزميني رد ميشدند که قوم لوط آنجا مورد عذاب واقع شدند اگه اشتباه نکنم قوم لوط يا يه قوم ديگر. حضرت به ياران ميفرمايند سريع از اين سرزمين رد بشيد و اينجا استراحت نمي کنيم. شايد يکي از دلايل همان ماندن جاي عذاب در آن سرزمين بوده يا اصلا حضرت ميتوانستند همچنان عذاب در حال نزول را ببينند!اگر از کلمه هيجان استفاده کردم صرفا به خاطر هيجاني بود که در کلامت داشت وگرنه منظورم همان بود که گفتي ولي واژه اي يافت نکردم!نميدونم چطوري بايد گفت؟؟ ولي اصلا اگه اين واقه بر همين فرض هم دائم درحال تکرار است خوب است که در سال برايش سوگواري کرد و شايد به همين دليل گفته اند هر روز زيارت عاشورا بخوانيد يا امام عصر ع هر روز بر اين مصيبت گريه مي کنند. والله اعلم.
    + عطيه 
    شايد به خاطر همينه که اثر هر کاري هميشه ميماند!!!!
    اره! شايد!
    حالا ميفهمم چقدر زيبا و بي نظير است اينکه توبه کني و او بپذيرد و بعد تمام سياه مشقهاي غلطت را پاک کند!! و بعد! از اول! برايت همه را با دست خط خودت! نور و نور و نور بنويسد!!!!
    اين کيست اين!؟ اين کيست اين!؟
    اينجاست که با دلم فرياد ميزنم يگانه اي تو، بي همتايي! واحد و احدي! منزهي. ببخش مرا که در جهل مرکب خودم ماندم و ماندم و تکرار شدم!
    پاسخ

    خوب است که با دست خط خودش بنويسد!
    + ادي 
    تو اين زندگي در حال فر خوردنيم ما...
    ميبينم که رخ ديگرگون نموده اي...
    پاسخ

    دائم الفر!
    ويران شده ايم ما
    پاسخ

    بسي بسيار
    + عطيه 
    ديدن خودت که هر کدام کاري ميکنند....
    خيلي دلم ميخواهد از جلدم بيرون بيايم و ببينم از بيرون چه شکلي هستم. وقتي ميخندم، وقتي بغض ميکنم، وقتي ميخونم، وقتي نگاه ميکنم، اه!هميشه از صداي ضبط شده خودم متنفر بودم!
    فکر کنم وقتي روحم از جسمم جدا شه به اين آرزو برسم. اما مشکل اينه که جسمم نميتونه حرکت کنه تا بتوانم از زواياي مختلف و تو حالتهاي مختلف ببينمش
    پاسخ

    خب ايني که ميخواي که کار عرفاست! اما من دقيقا همين منم را ديدم که جلوي آيينه ميبينم نه من حقيقي! اينجوري تصور کن که خودتو ببيني در حال انجام يه عملي مثلا نوشتن يه متن! حالا وقتي تموم ميشه متن دوباره اين من شروع ميکنه همون نوشتن را آغاز کردن! و دوباره و دوباره!حالا اگه اين کار فعل حرامي باشد گناهي باشد! تصور کن که مدام اون من داره فعل را از اول انجام ميده!// سختي کار اينه که يه فعل گناه در برابر عظمت بي کران مدام در حال انجامه و پاياني نداره! اون داره در زمان انجام ميشه بي وقفه! شايد به خاطر همينه که اثر هر کاري هميشه ميماند!!!!
    + زينب 

    ... و بَعد سعي کردم بروم بَعدتر

    اما همه اش همان قبلي بود ...

    :)


    پاسخ

    آخ آخ ويرانم کردي که!
    + عصر 
    ويراني خوبه
    بهتر از اون ديدن فقره
    بعد از اون ديدن غني
    همشو برات آرزو دارم
    پاسخ

    ويراني اي خوبه که آباداني بعدش باشه! نه همش ويراني!// ممنون به خاطر آرزوهات